فروش خودرو از طریق اینترنت

فروش خودرو

شبکه‌ی جهانی اینترنت، روند فروش خودرو و فروش محصولات مختلف را تغییر داده است. در این مطلب، به توضیح گام به گام بهترین روش استفاده از فضای مجازی با هدف فروش خودرو می‌پردازیم.

رشد استفاده از اینترنت در میان کاربران مختلف، فراتر از انتظار است. این فناوری، تقریبا تمام ابعاد زندگی انسان‌ها و شیوه‌ی کسب و کار آن‌ها را تحت تأثیر قرار داده است و امروزه می‌توان به کمک فضای مجازی، بسیاری از خریدوفروش‌های متداول را به انجام رساند.

در کشورمان، سایت‌های مختلفی با هدف معاملات خودرو شکل گرفته‌اند و حالا به فرصتی مناسب برای عرضه‌ی این قبیل محصولات تبدیل شده‌اند. استفاده از اینترنت برای فروش خودرو، کم‌هزینه، ساده و البته با حداقل اتلاف وقت انجام می‌شود، ضمن اینکه امکان ارتباط میلیون‌ها خریدار و فروشنده در کوتاه‌ترین زمان را میسر می‌کند. در سمت مقابل، روش سنتی حضور در نمایشگاه خودرو مشکلات خاصی دارد که از آن جمله می‌توان به امانت گذاشتن خودرو در محل و پیدا کردن بنگاه‌دار قابل اعتماد اشاره کرد.

فروش خودرو از طریق اینترنت

فروش خودرو از طریق اینترنت

حتی اگر فروشنده‌ی فروش خودرو نباشید و صرفا علاقه‌مند مدل‌های مختلف و قیمت‌گذاری آن‌ها باشید، مسلما با راهنمای سایت‌های اینترنتی فروش وسایل نقلیه در ایران آشنا هستید و روند نسبتا ساده‌ی استفاده از آن‌ها را می‌شناسید. هرچند ایجاد یک آگهی فروش خودرو از طریق اینترنت، پیچیدگی خاصی ندارد؛ با رعایت چند نکته‌ی کاربردی می‌توان بهترین نتیجه را از سایت‌های آنلاین فروش گرفت. در این مطلب، روشی بهینه برای ایجاد آگهی و معامله با خریدار خودرو به شما پیشنهاد می‌شود که به‌صورت قدم به قدم، راهنمای شما خواهد بود.

۱- راهنمای سایت اینترنتی مناسبی پیدا کنید

با توجه به استقبال عمومی از شیوه‌ی راهنمای فروش اینترنتی خودرو، هر روز بر تعداد سایت‌های مربوط به این موضوع افزوده می‌شود. با این اوصاف، استفاده از سایت‌های نامناسب می‌تواند به جهت کمبود بازدیدکننده، باعث اتلاف وقت شما در روند پیدا کردن فروشنده‌ی واقعی شود. از سویی دیگر، این امکان وجود دارد که صاحبان چنین سایت‌هایی از اطلاعات شما و خودرویی که در اختیارتان قرار دارد، برای اهداف شخصی یا غیر قانونی استفاده کنند.

فروش خودرو

پیدا کردن بهترین سایت خرید و فروش اینترنتی خودرو، کار ساده‌ای است. می‌توانید از تجربه‌ی دوستان و آشنایان در این زمینه استفاده کنید؛ ولی جستجوگرهای مشهور مثل گوگل، می‌توانند راهگشا باشند. کافی است عباراتی مثل «خرید و فروش خودرو» یا «آگهی فروش خودرو» را در گوگل جستجو کنید تا پربازدیدترین سایت‌های فارسی‌زبان در این زمینه، فهرست شوند.

سؤال متداول کاربران به هنگام ارسال آگهی در سایت‌های اینترنتی فروش خودرو، مربوط به استفاده از تعرفه‌های غیر رایگان می‌شود. در صورت استفاده از این قسمت، در قبال پرداخت مبلغی مشخص، آگهی مربوطه در صفحه‌ی اصلی یا بالاتر از دیگر خودروهای هم‌رده قرار می‌گیرد که منجر به افزایش بازدید و بالا رفتن احتمال فروش آن می‌شود. هرچند آگهی‌های غیر رایگان، هزینه‌ی سنگینی روی دست شما نمی‌گذارند، در نهایت تفاوت چندانی با آگهی‌های رایگان ندارند؛ چراکه تجربه نشان داده است خریداران واقعی، همیشه اقدام به بازدید و راهنمای جستجوی دقیق از سایت‌های فروش خودرو می‌کنند.

۲-اطلاعات کاملی از خودروی مورد نظر داشته باشید

راهنمای پیش از آنکه اقدام به ارسال آگهی در سایت کنید، اطلاعات جامعی از خودرویی که قرار است برای فروش قرار داده شود، تهیه کنید. ساده‌ترین و البته مهم‌ترین بخش از مشخصات یک خودرو، نام سازنده، نوع مدل و سال ساخت هستند که باید، عینا مطابق آنچه در سند یا کارت ماشین ذکر شده است، در آگهی بیان شود. علاوه بر اطلاعات پایه، نوع جعبه‌دنده، اصلی یا تعویضی بودن قطعات بدنه، همراه با کیلومتر کارکرد، مهم‌ترین جزئیاتی هستند که مورد توجه خریداران یک خودرو خواهند بود و باید شفاف و به زبان ساده بیان شوند. خودداری از درج این اطلاعات در آگهی خودرو، باعث اتلاف وقت شما به دلیل تماس‌های مکرر و دل‌زدگی خریداران خواهد شد.

چنانچه خودروی شما، قبلا متعلق به فرد دیگری بوده است، حتما به مکانیک مجاز و مراکز آزمایش رنگ مراجعه کنید تا از ایرادات فنی مهم و میزان تصادفات احتمالی خودرو در گذشته مطلع شوید. مسلما داشتن صداقت کامل در هر نوع معامله، علاوه بر رعایت وظیفه‌ی انسانی، رسیدن شما به خریدار واقعی و دریافت پول را سرعت می‌بخشد.

۳-ظاهر و باطن خودرو را بهینه‌سازی کنید

چنانچه خودرویی که برای فروش آن برنامه‌ریزی کرده‌اید، نقص فنی یا ایراد ظاهری دارد؛ بدون اتلاف وقت اقدام به تصحیح آن کنید. شاید بتوانید با توضیح مشکلات فنی کم‌اهمیت، خریدار بالقوه را به پرداخت پول راضی کنید؛ اما مطمئن باشید فروش خودرویی با ظاهر ناسالم، بسیار سخت خواهد بود. اگر به سراغ نمایشگاه‌های معتبر سطح شهر بروید، یافتن خودرویی با بدنه‌ی زنگ‌زده یا تصادفی، غیر ممکن یا تقریبا نادر است.

فروش خودرو

با این حساب، نه‌تنها رفع نقص ظاهری از بدنه و فضای داخلی خودرو اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد؛ می‌توان با پولیش (شفاف‌سازی رنگ بدنه)، واکس و خشک‌شویی (درای‌کلین) کابین همراه با موتورشویی توسط افراد متخصص، ارزش واقعی یک خودرو را افزایش داد.

فروش خودرو از طریق اینترنت

فروش خودرو از طریق اینترنت

۴- از قیمت نهائی خودرو مطلع شوید

یک اشتباه بزرگ در هنگام درج آگهی فروش خودرو، خودداری از تعیین قیمت است. بعضی افراد تصور می‌کنند استفاده از گزینه‌ی «قیمت توافقی» نتیجه‌ی بهتری به همراه خواهد داشت؛ درحالی‌که این باور غلط، نوعی بی‌اعتمادی میان شما و خریداران احتمالی به وجود می‌آورد. تجربه نشان داده است آگهی‌های با جزئیات کامل شامل اطلاعات پایه و قیمت خودرو، بازدیدکننده‌ی بیشتری دارند.

فروش خودرو

با توجه به اینکه بسیاری از ما، معمولا چند سال یک‌بار اقدام به خرید و فروش خودرو می‌کنیم، احتمالا درک درستی از قیمت واقعی خودروهای بازار نداریم. با این اوصاف، مشاوره گرفتن از یک نمایشگاه‌دار معتبر و قابل اعتماد، راه‌گشا و البته رایگان خواهد بود. علاوه بر این، گردشی مختصر در میان خودروهای موجود در بنگاه‌های سطح شهر و حتی استفاده از سایت‌های فروش اینترنتی، شما را از خودروهایی مشابه و قیمت واقعی مدلی که قصد فروش آن را دارید، مطلع خواهد کرد.

۵- راهنمای از خودرو، عکس‌های خوب و کامل تهیه کنید

یک آگهی بدون عکس، شانس فروش آن از طریق سایت‌های اینترنتی را شدیدا کاهش می‌دهد. پیش از آنکه اقدام به درج آگهی خودرو در فضای مجازی کنید، بهتر است نگاهی به عکس‌های حرفه‌ای مربوط به خودروها، در مجلات تخصصی و رسانه‌های مربوط به این صنعت در اینترنت، داشته باشید. حتی با استفاده از تلفن همراه هم می‌توان تصاویر جذابی از یک خودرو تهیه کرد؛ به شرطی که به ترفندهای ساده‌ی عکاسی صنعتی در شاخه‌ی خودرو توجه کنید.

مهم‌ترین تصویر از یک خودرو، اصطلاحا از زاویه‌ی سه‌رخ تهیه می‌شود تا بخش روبرو، سطح کاپوت جلو و نمای جانبی بدنه قابل تشخیص باشد. نکته‌ی مهم در هنگام تهیه‌ی عکس، خودداری از نزدیک کردن دوربین (یا تلفن همراه) به خودرو است؛ چراکه منجر به حالتی ناخوشایند در تصویر نهائی خواهد شد. با این اوصاف، حدود سه متر (یا بیشتر) از سوژه فاصله بگیرید و حتما از زوم اپتیکال دوربین، به‌جای زاویه دید باز (واید) استفاده کنید. چنانچه از تلفن همراه یا هر وسیله‌ی عکاسی دیگر که قابلیت بزرگنمایی اپتیکال (غیر دیجیتال) ندارد استفاده می‌کنید، کافی است فاصله‌ی خود با خودرو را حفظ کنید و بعد از تهیه‌ی عکس، پیرامون سوژه‌ی اصلی را برش بزنید.

 

فراموش نکنید، عکاسی از یک خودروی کثیف، تأثیر بسیار بدی بر خریدار خودرو خواهد داشت، پس حتما قبل از شروع به عکاسی، به کارواش بروید.راهنمای دیگر نکته‌ی مهم در افزایش کیفیت عکس، نور محیط است؛ به همین دلیل، در ساعت مناسبی از روز، خودرو را در سایه قرار دهید و به‌ دور از تابش مستقیم آفتاب، عکاسی کنید. حتما از تمام زوایای خودرو، خصوصا کابین، صندلی‌ها، داخل صندوق بار و ظاهر پیشرانه عکس بگیرید تا در آگهی اینترنتی استفاده شود.

۶-عکس‌ها و اطلاعات مربوط به خودرو را در آگهی وارد کنید

کرایه اتومبیل

کرایه اتومبیل

حال به سراغ مهم‌ترین بخش از تدوین آگهی قبل از انتشار آن می‌رویم. مسلما برای مواردی که در این مطلب معرفی شد، جایگاه مشخصی در بعضی سایت‌های فروش اینترنتی خودرو وجود دارد و طبیعتا، شما ملزم به پر کردن تمام یا بخشی از آن‌ها هستید؛ اما اگر چنین شرایطی فراهم نیست، پیشنهاد می‌کنیم به ترتیب ذیل، اقدام به تکمیل آگهی کنید:

  • نام برند سازنده، مدل و سال ساخت (مثال: رنو مگان ۱۳۸۹)
  • کیلومتر کارکرد (مثال ۱۴۰ هزار کیلومتر یا با استفاده از علامت «,» به‌صورت ۱۴۰,۰۰۰ کیلومتر)
  • نوع جعبه‌دنده (دستی یا اتوماتیک)
  • نوع تصادف و میزان رنگ‌شدگی بدنه در گذشته، همراه با نقص فنی بااهمیت (در صورت نبود این موارد، عباراتی نظیر «بدون ‌رنگ» یا «کاملا سالم»، نقش زیادی در جذب مشتری دارند.)
  • اشاره‌ای کوتاه به آپشن‌های مهم و تجهیزات اضافه خودرو (مثال: سیستم صوتی حرفه‌ای و رینگ‌ اسپرت سایز ۱۸)
  • قیمت مورد نظر شما بر حسب تومان
  • شماره‌ی تلفن و دیگر راه‌های ارتباط با شما، مثل شناسه‌ی فعال در شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام

۷- مدارک شناسایی و اسناد خودرو را در دسترس قرار دهید

با توجه به اینکه پس از درج آگهی، هر لحظه احتمال تماس با شما و نهائی شدن معامله وجود دارد. بهتر است تمامی اسناد مربوطه را در اختیار داشته باشید. با این اوصاف، پیشنهاد می‌کنیم هرچه سریع‌تر اقدام به پرداخت عوارض، حق بیمه‌ی عقب‌افتاده و خصوصا جرایم راهنمایی و رانندگی کنید تا در صورت حضور خریدار واقعی، معامله با سرعت بیشتری انجام شود.

با توجه به اهمیت حصول اطمینان از سوی خریدار، درباره‌ی اینکه شما مالک حقیقی خودرو هستید و ایراد قانونی در معامله وجود ندارد، یک کپی کامل از مدارک و اسناد خودرو را در داشبورد بگذارید تا در صورت نیاز، به رؤیت مشتری برسد.

۸- همیشه با خودروی تمیز به استقبال مشتری بروید

پیش‌تر توضیح دادیم که چنانچه ظاهر و شرایط فنی خودرو قبل از ایجاد آگهی فروش بهینه‌سازی شود، منجر به فروشی موفق و سریع با قیمت بالاتر خواهد شد. حال نباید فراموش کنیم که هنگام حضور مشتری برای بازدید اولیه از خودرو، نظافت داخل کابین و تمیزی بدنه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؛ چراکه علاوه بر جلب نظر خریدار و افزایش جذابیت خودرو، منجر به افزایش حس اعتماد او، نسبت به شما خواهد شد.

 

داشتن خودرویی عاری از کثیفی در بدنه، فضای داخلی و خصوصا پیشرانه، به خریدار اطمینان می‌دهد که شما از خودروی مورد نظر به‌خوبی مراقبت کرده‌اید و انسان مسئولیت‌پذیری هستید.

۹- مراقب افراد مشکوک و سارقان باشید

اجاره خودرو

اجاره خودرو

یک نکته‌ی منفی و غیر قابل انکار در استفاده از اینترنت برای فروش هر محصول، ناشناس بودن افراد طرف معامله است. با این حساب، حتما از قرار ملاقات در نقاط ناشناخته و خلوت خودداری کنید. از سویی دیگر، مکانی عمومی و نسبتا پرتردد را برای اولین بازدید خریدار از خودرو تعیین کنید تا علاوه بر حفظ امنیت خود، آدرس محل زندگی شما در اختیار افراد ناشناس قرار نگیرد.

پس از انجام مراحل اولیه و پیدا شدن خریدار نهائی، حتما به یک بنگاه‌دار قابل اعتماد مراجعه کنید تا روند معامله، به‌صورت صحیح و کاملا قانونی انجام شود. با توجه به اینکه شما از یک سایت اینترنتی برای پیدا کردن خریدار استفاده کرده‌اید، نیازی به پرداخت حق کمیسیون به بنگاه‌دار نخواهد بود و صرفا، هزینه‌ی نوشتن قولنامه پرداخت خواهد شد که رقم چندان بالایی نیست.

۱۰- آگهی خود را فراموش نکنید

چنانچه معامله‌ به سرانجام رسید و موفق به فروش خودرو شدید، حتما به سایتی که آگهی فروش خود را در آن درج کرده‌اید مراجعه کنید تا اطلاعات مربوطه پاک شود. این فرایند، از مزاحمت ناشی از تماس خریداران خودرو جلوگیری خواهد کرد.

منبع: کرایه انومبیل

تلفن شعب:
شمال: ۲۲۰۰۰۱۰۰
جنوب: ۳۳۰۰۰۱۰
شرق: ۷۷۰۰۰۱۰۰

تلفن تماس:
۰۹۱۲۱۰۱۰۹۰۰
۰۹۱۲۱۰۱۰۸۲۲

نکته مهم درباره اجاره خودرو که باید بدانید:

مدارک و وجه نقدی که موسسات اجاره خودرو دریافت می کنند در بسیاری از مواقع وجه نقد یا مدارک را عودت نمی دهند و یا برای عودت آن بهانه تراشی می کنند و برای شما دردسر ایجاد می کنند و برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقاتی پیشنهاد می کنیم:
قبل از انجام هر گونه معامله از معتبر بودن آن موسسه و سوابق کاری آن اطمینان حاصل کنید.
با توجه به اینکه برخی افراد سودجو با نام موسسات معتبر فعالیت می کنند این موسسه اعلام می نماید که این سایت تنها سایت رسمی اجاره خودرو طباطبایی می باشد و شماره مندرج در همین سایت مورد تایید می باشد و در قبال افراد سودجویی که با نام این موسسه فعالیت می نماید هیچ گونه مسئولیتی ندارد.


کانال تلگرام موجودی اجاره خودرو طباطبایی

مشخصات خودرواجاره بهای خودرو
#تصویرخودرورنگمدلروزانهماهیانه
۱ اجاره بی ام و I8 بی ام و I8سفید آبی۲۰۱۵۷,۰۰۰,۰۰۰۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
۲ اجاره پورشه پانامرا پورشه پانامرا ۴Sقهوه ای۲۰۱۰۳,۰۰۰,۰۰۰۶۵,۰۰۰,۰۰۰
۳ اجاره بنز S500 بنز S500 (فول کامل)مشکی۲۰۰۹۲,۰۰۰,۰۰۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
۴ اجاره بی ام و x6 بی ام و X6سفید۲۰۱۱۲,۰۰۰,۰۰۰۵۰,۰۰۰,۰۰۰
۵ اجاره بی ام و 428 کروک بی ام و ۴۲۸ (کروک)آبی کاربنی۲۰۱۵۱,۸۰۰,۰۰۰۴۵,۰۰۰,۰۰۰
۶ اجاره بی ام و x6 بی ام و X4سفید۲۰۱۵۱,۵۰۰,۰۰۰۳۵,۰۰۰,۰۰۰
۷ اجاره پورشه باکستر کروک قهوه ایی پورشه باکستر (کروک)قهوه ای۲۰۱۱۱,۵۰۰,۰۰۰۳۵,۰۰۰,۰۰۰
۸ اجاره پورشه باکستر کروک پورشه باکستر (کروک)سفید۲۰۱۱۱,۵۰۰,۰۰۰۳۵,۰۰۰,۰۰۰
۹ اجاره ولوو XC90 ولوو XC90مشکی۲۰۱۵۱,۵۰۰,۰۰۰۳۵,۰۰۰,۰۰۰
۱۰ اجاره خودرو بنز E250 بنز E250سفید۲۰۱۴۱,۴۰۰,۰۰۰۳۰,۰۰۰,۰۰۰
۱۱ اجاره بی ام و z4 کروک بی ام و Z4 (کروک)سفید۲۰۱۴۱,۲۰۰,۰۰۰۲۴,۰۰۰,۰۰۰
۱۲ اجاره بی ام و 528 بی ام و ۵۲۸سفید۲۰۱۴۱,۲۰۰,۰۰۰۲۴,۰۰۰,۰۰۰
۱۳ اجاره بی ام و 528 بی ام و ۵۲۸مشکی مات (کربن)۲۰۱۳۱,۲۰۰,۰۰۰۲۴,۰۰۰,۰۰۰
۱۴ اجاره بی ام و 328 بی ام و ۳۲۸سفید۲۰۱۴۱,۰۰۰,۰۰۰۱۹,۰۰۰,۰۰۰
۱۵ اجاره بنز CLS بنز CLSمشکی مات (کربن)۲۰۰۸۹۵۰,۰۰۰۱۸,۰۰۰,۰۰۰
۱۶ اجاره بنز C200 بنز C200سفید۲۰۱۱۸۵۰,۰۰۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰

کانال تلگرام موجودی اجاره خودرو طباطبایی
۱۷ اجاره لندکروز GXR لندکروزمشکی۲۰۱۰۸۵۰,۰۰۰۱۷,۰۰۰,۰۰۰
۱۸ اجاره پرادو دو درب پرادو نیو (دو درب)سفید۲۰۱۲۶۵۰,۰۰۰۱۳,۰۰۰,۰۰۰
۱۹ اجاره پرادو دو درب پرادو نیو (دو درب)مشکی۲۰۱۲۶۵۰,۰۰۰۱۳,۰۰۰,۰۰۰
۲۰ اجاره سانتافه نیو سانتافه نیو (IX45)مشکی۲۰۱۵۵۰۰,۰۰۰۱۲,۰۰۰,۰۰۰
۲۱ اجاره سانتافه نیو سانتافه نیو (IX45)سفید۲۰۱۴۴۵۰,۰۰۰۱۱,۰۰۰,۰۰۰
۲۲ اجاره اسپورتیج اسپورتیج نیو (فول)سفید۲۰۱۴۴۵۰,۰۰۰۱۱,۰۰۰,۰۰۰
۲۳ اجاره اسپورتیج اسپورتیج نیو (نیمه فول)سفید۲۰۱۴۴۰۰,۰۰۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
۲۴ اجاره اپتیما اپتما نیوسفید۲۰۱۴۴۰۰,۰۰۰۱۰,۰۰۰,۰۰۰
۲۵ اجاره سوناتا نیو YF سوناتا نیو YFسفید۲۰۱۲۳۸۰,۰۰۰۹,۰۰۰,۰۰۰
۲۶ اجاره سوناتا نیو سوناتا نیو YFسفید۲۰۱۱۳۵۰,۰۰۰۸,۵۰۰,۰۰۰
۲۷ اجاره النترا النتراسفید۲۰۱۴۳۵۰,۰۰۰۸,۵۰۰,۰۰۰
۲۸ اجاره پژو پرشیا پژو پرشیاسفید۱۳۹۴-۵۱۳۰,۰۰۰۳,۰۰۰,۰۰۰
۲۹ اجاره پژو 206 پژو ۲۰۶سفید۱۳۹۴-۵۱۳۰,۰۰۰۳,۰۰۰,۰۰۰

One thought on “فروش خودرو از طریق اینترنت

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *