برای معرفی جگوار F تایپ برقی آماده باشید
به گزارش اجاره خودرو ،بدون شک F تایپ با ظاهر جذاب و توان فنی مناسب خود، از نمادهای خودروهای اسپرت بریتانیایی است. اما با این وجود همیشه پشت فروش بالای پورشه ۹۱۱ قرار گرفته، به همین خاطر تا امروز نسل دوم این خودرو معرفی نشده است. بااینوجود مدیران جگوار لندروور برنامههایی برای فیسلیفت این خودرو دارند که البته در این جراحی زیبایی قرار است یک موتور برقی روی این خودرو استفاده شود. البته اشتباه نکنید هنوز برای دیدن یک کوپه برقی جذاب از جگوار زود است، اما با وجود موتور برقی اضافه شده، نسخه هیبرید F تایپ توان بیشتری راهی چرخها خواهد کرد. هنوز زمان رسمی برای معرفی ظاهر جدید این خودرو معرفی نشده، اما با توجه به گفتههای جوی ابرهارت مدیرعامل جگوار ایالاتمتحده، خودروهای برقی و هیبرید جگوار-لندروور از آغاز سال ۲۰۲۰ معرفی خواهند شد.
مدلی جدید از جگوار F-Pace معرفی شده که دارای پیشرانهای به قدرت ۵۵۰ اسب بخار است و میتواند در ۴.۱ ثانیه، سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. این محصول توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۸۸ کیلومتر بر ساعت دارد. شاید در نگاه اول به چنین مشخصاتی فکر کنید که جگوار یک خودروی اسپرت یا کوپه معرفی کرده است ؛اما با دیدن شاسی بلند جگوار F-Pace متعجب خواهید شد. این مدل که نسخهای تقویتشده محسوب میشود، در نمایشگاه خودروی نیویورک رونمایی شده است.

جگوار F-Pace SVR به یک پیشرانهی V8 با حجم ۵ لیتر مجهز است که با کمک سیستم سوپرشارژر میتواند ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. قدرت این مدل بیش از ۱۷۰ اسب بخار بیشتر از مدل S جگوار F-Pace است. این میزان نیرو با استفاده از یک سیستم چهارچرخ محرک هوشمند مجهز به دیفرانسیلهایی از نوع فعال الکتریکی که با نام (EAD) شناخته میشوند به هر چهار چرخ خودرو انتقال پیدا میکند. همچنین سیستم تعلیق این خودرو برای دستیابی به پایداری بهتر، کمی خشکتر از قبل شده است. نسبت به مدل استاندارد، کمکفنرهای جلو ۳۰ درصد و کمکفنرهای عقب ۱۰ درصد سختتر هستند. این تغییرات در سیستم تعلیق سبب شده است میزان چرخش بدنه سر پیچها در این مدل تا ۵ درصد کاهش پیدا کند.

در کنار تغییرات فنی، مدل SVR دارای بهروزرسانی ظاهری است. ورودی هوای پیشرانه در این خودرو که در پشت جلوپنجرهی جگوار قرار گرفته، دارای ابعاد بزرگتری است و ورودیهای هوای جانبی نیز روی بدنه نصب شدهاند تا در سرعتهای بالا از فشار هوای داخل گلگیرها بکاهند. ارتفاع این مدل کمی پایینتر است و گلگیرهای آن در مقایسه با مدل استاندارد کمی پهنتر شدهاند تا به این ترتیب، مدل SVR دارای ظاهری خشنتر و اسپرتتر باشد. طراحی کاپوت نیز تغییر کرده و از یک ورودی هوای بزرگ روی کاپوت استفاده شده است.

قویترین نسخه جگوار F-Pace به رینگهایی جدید با سایز ۲۱ اینچ مجهز است و بهصورت سفارشی میتوان برای این خودرو رینگهای ۲۲ اینچی نیز سفارش داد. این رینگهای جدید خود بهتنهایی سبب افزایش عرض خودرو به میزان ۲۵ میلیمتر شدهاند. رینگهای جدید جگوار دارای وزن بسیار کمی هستند؛ بهطوری که رینگهای ۲۲ اینچی این خودرو در جلو ۲.۴ کیلوگرم و در عقب ۱.۷ کیلوگرم وزن کمتری دارند. سایز دیسکهای ترمز نیز در جلو ۳۹۵ میلیمتر و در عقب ۳۹۶ میلیمتر است.

در داخل کابین جگوار F-Pace تغییرات چندانی ایجاد نشده است و همان طراحی قبلی را شاهد هستیم. جگوار F-Pace با اینکه یک خودروی اسپرت است؛ اما اتومبیلی بسیار کاربردی نیز به شمار میرود. برای مثال این خودرو دارای صندوق باری به ظرفیت ۹۴۸ لیتر است. از امکانات استاندارد این اتومبیل باید به هاتاسپات وایفای، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی داشبورد و نمایشگر ۱۲.۳ اینچی مقابل راننده اشاره کرد. صندلیهای جلو در این مدل از نوع اسپرت هستند و روی آنها نشان SVR به چشم میخورد. این صندلیها را در رنگهای مختلفی میتوان سفارش داد.
مایک کراس، مدیر مهندسی جگوار لندروور، در مورد این مدل گفته است:
جگوار F-Pace SVR هندلینگ و توانایی حرکتی بسیار بالایی دارد. تمامی بخشهای این اتومبیل از سیستم تعلیق سفارشی گرفته تا غربیلک فرمان برای همخوانی با قابلیتهای یک اسیووی سریع و قدرتمند طراحی شدهاند. در کل باید این مدل از F-Pace را خودرویی دانست که بهخوبی شایستهی نشان SVR است.

جگوار F-Pace SVR با قیمت ۷۹ هزار و ۹۹۰ دلار از اواخر بهار وارد بازار جهانی خواهد شد و با چنین قیمتی نزدیک ۵ هزار دلار ارزانتر از اصلیترین رقیب خود یعنی آلفارومئو استلویو کوادریفوگلیو است.