بهینه‌سازی پورشه ۹۹۳ کلاسیک، کد ۴۰۰R

به عقیده بسیاری از طرفداران پورشه، نسل ۹۹۳ از پورشه ۹۱۱، آخرین ابرخودروی واقعی از ۹۱۱ بود. ۹۹۳ آخرین نسلی بود که در آن سیستم هواخنک برای پیشرانه استفاده شد و لقب سلطان پورشه را از آن خود کرد. حتی با در نظر گرفتن استانداردهای امروز نیز ۹۹۳ خودروی اسپرت و بی نظیری است، اما همیشه افرادی هستند که معتقدند بهترین‌ها را هم می‌توان بهبود بخشید. مصداق این افراد، متخصصان شرکت گانتروِرکز (Guntherwerks)  هستند که با انواع پورشه ۹۱۱ تیون شده به همایش مونته‌ری کالیفرنیا آمدند. در این فستیوال، یکی از محصولات گانتروِرکز، توجه علاقه‌مندان را جلب کرد: خودروی مفهومی ۴۰۰R.

بهینه‌سازی پورشه 993 کلاسیک، کد 400R - اجاره خودرو - 1
بهینه‌سازی پورشه ۹۹۳ کلاسیک، کد ۴۰۰R – اجاره خودرو

همانطور که مشخص است، بدنه گانترورکز ۴۰۰R کاملا شخصی سازی شده است. برای مثال، بدنه سفارشی فیبر کربن شامل سپرهای جلو و عقب، گلگیرها، سقف و … می‌شود. گلگیرها ۳۰ میلی‌متر پهن‌تر شده‌اند تا لاستیک‌های بزرگ با پهنای ۳۱۵ ملی‌متر را در خود جای دهند.

۴۰۰R به پیشرانه ۶ سیلندر خطی تنفس طبیعی با حجم ۴ لیتر مجهز شده است؛ این پیشرانه توسط تیم راث‌اسپرت ریسینگ (Rothsport Racing) توسعه داده شده است که در حداکثر دور موتور ۷۸۰۰ دور بر دقیقه، با تولید ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن‌متر گشتاور، لرزه به تن راننده می‌اندازد. به علاوه هدرزهای سبُکِ فولاد ضد زنگ، گیربکس سفارشی ۶ سرعته Getrag G50 با نسبت دنده‌های قابل تنظیم، همراه کلاچ و دیفرانسیل کربنی نیز، از جمله قطعات سفارشی خودرو هستند.

در سیستم تعلیق نیز از کویل‌کاور KW Clubsport و سیستم هیدرولیک KW HLS استفاده شده است؛ به اضافه تقویت بوش‌ها، دراپ‌لینک و آنتی رول‌بار‌های جلو عقب. سگ‌دست‌های ۹۳۳ به واحدهای RS Spec EVO مسابقه ای پورشه تقویت شده‌اند. ترمزها از نوع ترمزهای بکار رفته در نیسان جی‌تی‌آر، محصول شرکت برمبو (Brembo) است.

کابل با روکش مقاوم نیز به ترمزهای بزرگ اضافه شده است و در سپر جلو فیبر کربنی نیز هواکش کار گذاشته شده است. رینگ‌های آلومینیومی، که به رینگ‌های مدل پورشه GT2 شباهت دارند، در تایرهای پیرلی با سایز ۲۴۵/۳۵/۱۸ در جلو و ۳۱۵/۳۰/۱۸ در عقب قرار گرفته‌اند.

بهینه‌سازی پورشه 993 کلاسیک، کد 400R - اجاره خودرو - 2
بهینه‌سازی پورشه ۹۹۳ کلاسیک، کد ۴۰۰R – اجاره خودرو

در داخل خودرو، صندلی‌های مسابقه‌ای فیبرکربنی که در انواع رنگ قابل سفارش دادن هستند، قرار داده شده‌اند. صندلی‌های عقب برداشته شده‌اند و به جای آن‌ها طاقچه فیبر کربنی قرار داه شده است. مدیران گانترورکز می‌گویند که برای نمای داخلی خودرو، اعم از درب‌ها، داشبورد، کنسول وسط و آرم‌رست، امکان سفارش انواع بافت وجود دارد. سرعت سنج‌ها، پدال‌ها، دستگیره‌های درب، بلندگوها و جای سوییچ همه به آلومینیوم مزین شده‌اند.

برای ۴۰۰R، حدود ۱۸ رنگ مختلف در دسترس است که البته با پرداخت مبلغ بیشتر، می‌توان رنگی کاملا سفارشی را درخواست کرد. قیمت این شاهکار گانترورکز ۵۲۵ هزار دلار است که تقریبا مشابه قیمت ۹۱۱ تیون شده‌ی سینگر (Singer) خواهد بود.

پیتر نم، مدیر عامل گانترورکز اشاره می‌کند که :

طرفداران پورشه مدت‌ها است که از ۹۹۳، به عنوان زیباترین و فنی‌ترین ۹۱۱، یاد می‌کنند. هدف ما از ساختن ۴۰۰R، قرار دادن فناوری مدرن در بدنه ۹۹۳ مورد علاقه طرفداران است. در حقیقت به نظر ما، ۴۰۰R خودرویی است که در صورت وجود داشتن فناوری امروز در آن زمان، پورشه آن را در گذشته تولید می‌کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *