نیسان GT-R مدل ۲۰۱۷
آخرین وارث اسکای لاین: نیسان GT-R مدل ۲۰۱۷
همه می دانیم که Nissan GT-R چیزی بیش از یک سوپراسپرت سریع می باشد اجاره خودرو و رقبای گران قیمت و بزرگی را شرمنده کرده است. حالا مدل ۲۰۱۷ با یک ظاهر و کارایی جدید از راه رسیده است. با این که این خودرو از سال عرضه خود ۲۰۰۷ تا کنون در پیشرفت مداوم بوده ولی در مدل۲۰۱۷ بیشترین بروزرسانی ها را به خود دیده است.GT-R به خاطر سر و صدای موتور معرکه اش و یک اتاق اسپرت و داغ و مجموعه ای از صداها و حالات ویژه که موقع راندن این گودزیلای آسیایی Asian zing در جاده ایجاد می شود همیشه در منطقه جذاب تر و متشخص تری از سوپرماشین ها جدا افتاده است.چه به چشم مشکلات طراحی به این موارد نگاه کنید و چه آن ها را ارزش افزوده ی یک خودروی ویژه بدانید نشان می دهد که شما از عشاق وسایل مکانیکی هستید ولی نیسان GT-R سعی کرده با گذر زمان تغییر کند.
نیسان GT-R مدل ۲۰۱۷
اگر از بیرون ماشین شروع کنیم می فهمیم مدل جدید این خودرو چهره ای تا حدودی تازه دارد به گونه ای که Nissan سعی کرده هرچه بیشتر اشکال V شکل به آن تزریق کند ولی باعث خوشحالیست که ظاهر ماهی گونه اش همچنان دست نخورده مانده است. تغییرات در قسمت پشت وضوح بیشتری دارد، جایی که سطوح دلپذیر با شدت بیشتری تقسیم بندی شده اند. با خطوطی تیزتر، چند انحنای اضافی و همچنین هواگیرهای جدید که نزدیک به سر اگزوزها به منظور خنک کردن آنها جا خوش کرده اند. همچنین طراحی مجدد و تغییرشکل رکاب های جانبی GT-R (به منظور آیرودینامیک بیشتر) از عبور جریان هوا در زیر خودرو جلوگیری می کند.
نیسان GT-R مدل ۲۰۱۷
برای تعدیل حس رانندگی خشن ماشین، صندلی هایش راحت تر شده اند. روکش چرم روی بخش کنترل ها کشیده شده و شاهد یک داشبورد بروزشده هستیم که تعدادی از دکمه ها که روی بخش مرکزی بودند را حذف کرده و یک نمایشگر بزرگتر ۸ اینچی نیز در آن نصب شده است. یکی از حرکتهای اشتباه که توجه ما را جلب کرد این بود که نیسان تعویض کننده های دنده رو از روی ستون به روی فرمان منتقل کرده است (طبق نظر John Davis مجری معروف برنامه ی آمریکایی Motor Week).
نیسان GT-R مدل ۲۰۱۷
موتور تویین توربوشارژ ۳٫۸ لیتری ۶ سیلندر ۲۴سوپاپ حالا ۵۶۵ اسب بخار قدرت یعنی تقریبا ۲۰ اسب بخار بیشتر نسبت به قبل و ۶۳۳ نیوتن متر گشتاور یعنی ۵٫۵ واحد اضافه تولید می کند و طبیعتا این مدل GT-R هم دو دیفرانسیل (AWD) است و از گیربکس ۶ سرعته ی دوکلاچه بهره می برد. هرچیزی با بیشتر از ۴۰۰۰ دور در دقیقه نتیجه اش عجله برای انتقال نیرو ست که برای اینکه قدرش را بدانید باید آن را تجربه کنید. داریم از شتاب صفرتاصد ۲٫۹ ثانیه ای و همچنین رکورد ۴۰۰ متر۱۱٫۲ ثانیه ای با سرعت ۲۰۰کیلومتربرساعت حرف می زنیم. مصرف سوخت GT-R در هر ۱۰۰کیلومتر ،۹ لیتردر شهر،۷ لیتردر بزرگراه و ۸ لیتر بصورت ترکیبی می باشد و ظرفیت باک سوخت آن ۷۴ لیتر است. وزن خالص GT-R حدود ۱۷۸۴کیلوگرم و ظرفیت بار (صندوق عقب) این ماشین هم ۳۱۵ لیتر است.
نیسان GT-R مدل ۲۰۱۷
وقتی با GT-R به پیست بروید نواقص این ماشین را می بخشید چون برخلاف تصور هنوز هم مقدار زیادی کارایی از خود نشان می دهد. در پیست مسیرهای مستقیم را کوتاه می کند و سر پیچ ها به بهترین نحو عمل میکند و بیرون آمدنش از پیچ ها به هیچ ماشین دیگری شباهت ندارد و هنوز هم می توانیم مقدار زیادی از صدای موتور و چرخش توربو را بشنویم.
امسال همچنین یک نسخه ی مخصوص پیست با نام Track Edition هم عرضه شده است که اساسا فنربندی آن برای خود نیسان است،البته موتور نیسان در این مدل بروز نشده است؛ بنابراین کنترلش بهتر است و هنوز هم بشدت حس سرعت می دهد.اجاره ماشین ولی در خیابان آیا هنوز سنگین و بی دست و پاست؟ بله، ولی آن را جور دیگری نمی خواهیم؛ این جزئی از شخصیت GT-R است. سوال دوم این است که آیا این تغییرات باعث می شود افراد بیشتری بخواهند ماشین خود را با GT-R عوض کنند؟ شک داریم؛ بیشتر به نظر می رسد این تغییرات فقط به مالکین فعلی دلیلی برای خریدن مدل بالاتر را می دهند و باعث می شوند تعداد ماشین های کم کارکرده بیشتر شود.
Nissan GT-R در ۳ نسخه ی Premium،Track Edition وNISMO به ترتیب با قیمتهای ۱۱۱۶۸۵، ۱۲۹۵۸۵و ۱۷۶۶۸۵دلار به فروش می رسد. نسخه ی قدرتمندتر سوم (NISMO) با ۵۹۲ اسب بخار قدرت (قدرت این نسخه نسبت به سالهای قبل افزایشی نداشته) و ۶۵۲ نیوتن متر گشتاور را تولید می کند.
Nissan GT-R 2017قطعا مسن تر شده است و شاید نسبت به قبل کمی آرامتر شده باشد؛ ولی خوشحالیم که (با این نسخه ی پیست جدید) هنوز هم یادآور همان ماشین خشن مسابقه ایست و همچنین یکی از عجیب ترین ماشین هاییست که می توان یافت و به نظر می رسد درسالهای پیش رو هم اینچنین خواهد بود .