هوندا سیویک تایپ R مدل ۲۰۱۸
قیمتگذاری هوندا سیویک تایپ R مدل ۲۰۱۸
اگر امیدوار معرفی نسخه پایه هوندا سیویک تایپ R به عنوان مدل سال ۲۰۱۸ بودید بهتر است که به رؤیاپردازی خود ادامه ندهید زیرا این خودروساز ژاپنی گفته خبری از تریم پایه نخواهد بود و ارزانترین نسخه این خودرو قیمت ۳۴۱۰۰ دلاری خواهد داشت.
هوندا سیویک تایپ R مدل ۲۰۱۸
بهای یاد شده ۲۰۰ دلار گرانتر از سال قبل بوده و تایپ R مدل ۲۰۱۸ همچنان در یک تریم کاملاً مجهز عرضه خواهد شد. هوندا از اشاره به هرگونه جزئیاتی خودداری کرده اما گفته که تایپ R مدل ۲۰۱۸ دارای ظاهری گیرا با چراغهای LED، بال عقب احساسبرانگیز و سیستم اگزوز با سه خروجی اگزوز میباشد. مدل مذکور همچنین دارای رینگهای آلومینیومی ۲۰ اینچی است که پشت آنها ترمزهای برمبو خودنمایی میکنند.
هوندا سیویک تایپ R مدل ۲۰۱۸
با ورود به داخل کابین شاهد غربیلک فرمان چرمی، صندلیهای اسپورت دو رنگ و اهرم تعویض دنده آلومینیومی خواهید بود. از دیگر موارد برجسته میتوان به سیستم تهویه مطبوع دو ناحیهای خودکار و سیستم صوتی با صفحهنمایش ۷ اینچی و ناوبری و همچنین سیستمهای اندروید اتو و اپل کارپلی اشاره کرد.
هوندا سیویک تایپ R مدل ۲۰۱۸
نیروبخش سیویک تایپ R مدل ۲۰۱۸ پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربویی است که قدرت ۳۰۶ اسبی و گشتاور ۳۹۹ نیوتون متری دارد. این پیشرانه به یک گیربکس ۶ سرعته با تعویضهای کوتاه متصل شده که نیرو را از طریق دیفرانسیل لغزش محدود به چرخهای جلو میفرستد.
هوندا سیویک تایپ R مدل ۲۰۱۸
خب سخن از پرفورمنس شد و باید گفت سیویک تایپ R دارای دامپرهای تطبیقپذیر و سیستم تعلیق استرات دو محوری در جلو است که برای حذف تاثیرات گشتاور روی فرمان طراحی شده است. این خودرو همچنین از سه حالت مختلف رانندگی شامل کامفورت، اسپورت و R پلاس بهرهمند است.
به گزارش اجاره خودروشهاب در آیندهای نزدیک، استراتژی هوندا مبنی بر تولید تکنسخه از مدلهای خود ممکن است تغییر کند. گزارشهای پیشین حکایت از این دارد که هوندا ممکن است تایپ R را قدرتمندتر کند و حتی آن را به خودرویی تمام چرخ محرک تبدیل کند. هوندا همچنین میتواند تایپ R کمهزینهای را تولید کند. راب کوق، مدیر ارشد برنامهریز محصول سیویک با اشاره به اینکه شکاف چشمگیری بین سیویک Si و برادر بزرگترش سیویک تایپ R وجود ندارد، گفت: سیویک در نظر دارد همین شکاف ناچیز بین این دو را کاملا بپوشاند.
چنین خودرویی میتواند از نسخه تقلیلیافتهای از موتور توربوشارژ VTEC 2 لیتری استفاده کند، اگرچه قیمت آن ممکن است به ۳۰ هزار دلار برسد. برای هوندا Si، هوندا در نظر داشت که این خودرو را خیلی مقرونبهصرفه حفظ کند از این رو، موتور تایپ R نیز از نظر هزینه حد مجاز بود.