آخرین قسمت از برنامه ایگنشن به بررسی خودروی پورشه مذکور اختصاص دارد و میزبان این برنامه، جانی لیبرمن برای رانندگی و مقایسه، از دوست خود دریک پائوِل، صاحب خودروی پورشه کایمن GT4، دعوت کرده است. شاید بزرگترین تفاوت بین این دو کایمن، پیشرانه آنها باشد؛ کایمن ۷۱۸ S سال ۲۰۱۷ از پیشرانه ۲.۵ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر تخت و ۳۵۰ اسببخاری متصل به سیستم انتقال قدرت هفت سرعته اتوماتیک دوئل کلاج قدرت میگیرد؛ در حالی که کایمن GT4 با پیشرانه ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت و ۳۸۵ اسببخاری متصل به سیستم انتقال شش سرعته دستی دیده میشود.
این قسمت با نمایش رانندگی لیبرمن و پائول سوار بر کایمن GT4 در جادههای پرپیچ و خم آغاز میشود. آنها در مورد هندلینگ و قدرت بی عیب و نقص خودرو به عنوان وجه تمایز آن و همینطور این موضوع که تعدادی از قطعات شاسی GT4 از خودروهای مختلفی مثل ۹۱۱ GT3 قرض گرفته شده است، صحبت می کنند. در نهایت پائول نتیجه میگیرد که این خودرو بهترین فرانکنکار (Frankencar: خودرویی که در طراحی آن از اجزای سایر خودروها استفاده شود) ساخته شده توسط پورشه است. لیبرمن اشاره میکند که پورشه ۷۱۸ کایمن S با توجه به پیشرانهی توربوشارژ جدید و بهبودسازیهای صورت گرفته در سیستم تعلیقش، میتواند به خوبی GT4 یا حتی بهتر از آن ظاهر شود.

در جاده، پائول می گوید که چنین نامی برای خودرو منصفانه نیست و پیشرانه توربوشارژ جدید خیلی خوب به نظر نمیرسد و سروصدای زیادی دارد؛ انتقادی که لیبرمن هم آن را قبول دارد و در حین رانندگی از محافظ گوش (Earmuffs) استفاده میکند. هر دو منتقد با شگفتی در مورد هندلینگ خودرو صحبت میکنند و معتقدند که این دقیقا همان چیزی است که از یک پورشه انتظار میرود. این خودرو خیلی خوب به جاده میچسبد، سواری سرگرمکننده، متعادلی دارد و حالا قدرتی که برای مدت زیادی در اختیار نداشت را دارد که باعث میشود برای راننده بهتر هم بشود. پس از آن، لیبرمن پیشنهاد میدهد که برای آزمایش بهتر عملکرد هر دو خودرو، آنها را به راننده حرفهای مسابقات اتومبیلرانی یعنی رندی پابست بسپارند.
حین رانندگی در پیست، پابست می گوید که توربوشارژ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تخت جدید حس یک پیشرانه القای اجباری (Forced-Induction: پیشرانهای که به کمک یک کمپرسور گاز، فشار، دما و چگالی هوای ورودی را افزایش میدهد. پیشرانههایی که از این ویژگی را ندارند در گروه تنفس طبیعی قرار میگیرند.) را ارائه نمیدهد؛ چراکه تأخیری در توربوی آن مشاهده نمیشود. به هر حال او تصدیق میکند که مطمئن نیست کدام کایمن سریعتر خواهد بود. نظر شما چیست؟ کدام پورشه کوپه موتوروسط سریعتر خواهد بود؟ برای پاسخ به این سوال اپیزود کامل زیر را تماشا کنید.